uppesittarkväll..

..ikväll me mormor å morfar. En jultradition vi börgade me för några år sen. Vi spelar bingolotto, äter julgodis och fikar. Jättetrevligt faktiskt=)
Sen imorgon blire trevlig julmorgon strandberg-stile me massa ljus, supergod frukost och packetöppning bradvid granen -jättemysigt och absolut det bästa med julen!=)
och efter det bär det av till Robersfors där julafton spenderas med pappas släckt. Hoppas att dte blir roligare en det brukar vara:/ Mitt krav är i alla fall att jag ska få titta på Kalle Anka utan att behöva andvända ordet "tyst" alltförmycket. Men vi ser hur det går med det. Kommer i alla fall bara sitta nånstans och göra ingenting som vanligt mestadelen av kvällen. Det har alltid varit en konstig stämmning mellan oss kusiner, jag vet inte varför, men det har bara blivit så. Nått konstigt är det och jag ska bara göra det bästa av det. men pinsam stämmning är oundviklig.
Sen blire lillajulafton med mammas sida. Antingen hemma hoss mormor å morfar som vanligt eller hemma hoss oss om morfar är sjuk (har nyss blivit ganska så förkyld). Där blir vi i alal fall inte så många. Vi är vanligtvis inte så många, men mina morbröder ligger tydligen fortfarande i strid med varan så det blir nån person kort detta år. men om jag tänker tillbaka så har det varit så i några år nu. Deet märks även i stugan om sommaren:/ Jätte tråkit!!
Men det är väll så att släckten ska vara, lite knäpp! Jag är säker på att jag inte heller är så specielt normal i min släckts ögon. Lite av en omogen surpuppa t.o.m;Phihi  


men nu ska jag peppa peppa inför allt det possetiva med julen
God Jul allihopa!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0