midsommar

I helgen har det varit som så att jag har varit på kungsön med kusefinerna på pappas sida och och firat midsommar. Som vanligt var det väll ingen dunderhitt men med stunder som man inte velat missa.
Vi hade som vanligt lekar på sandstranden, i år blev det golf i lag. Ganska så kul ändå men förra årets vattenkrig var ändå roligast. så därför blev det då också ett lamt försök att ha med vattenbaonger i en lek som jag då inte fattatde och som blev en total flopp! I alla fall så tyckte då jag de, vissa tyckte de var roligt.
Förutom den goda maten, som jag åt för mycket av, så var den stora delen av dagen ett välda velande om vad vi skulle hitta på. Det blev tillstut lite bad (iskallt vill jag lova), prickskytte med luftgevär (gissa vem som vann ;) ), tv och allmänn slötid. 
Vid ett så skussade vi över farmor till fastlandet där en taxi väntade, vi tog våra kusiners 300-hästare. Det var lite kusligt att åka eftersom min farbror som körde hade drukit en del och när vi komm till bryggan väntade några andra medelålders fulla gubbar som visade sig vara kompisar till mina farbröder, så då fick dom å åka med.
Hela åkturen satt jag bara å tittade på vad vi möjligvis kunde köra in i och åt vilket håll jag skulle kasta mig åt;P men det gick bara bra. säker på land igen så inväntade vi att gubbarna skulle basta klart så vi skulle få bastun. Men det gjorde inget att vänta för jag tror att hela sikeå fick underhållning tre på natten då inifrån bastun och ut över havet det hördess hög, men dock inte vacker såg. de som hopat i båten var också med i bastun å synen att se dom i farfars gamla spidosbadbyxor var inte en vacker syn och något man aldrig glömmer.  
sedan vid 4tiden så var bastun äntligen vår, men då var stenarna redan kalla så vi krämde ur den värme som fanns och hoppade sen i det iskalla vattnet. och sedan orkade vi inget mer så vi gick å la oss. 
Men de sjungande gubbarna fortsatte att sjunga och gick upp till ett berg (det är inte direkt ett berg med den högsta stenen på ön) för att fortsätta att sjunga där. Tydligen så hade det inte gått så bra för en av mina farbröder komm tillbaka med en boll till fot eftersom han hade ramlat och stukat den (stackare). 
Sen på morgonen så vart det rester (jag åt en en gång för mycket) och sen bar det av hemmåt.

En ganska så händelserik afton endå;P     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0