min vanliga tur

Igår så fick jag en bit av ett blyertsstift i ögat. det bara kom flygande och så gjorde det ont:/ Det var någon som hade råkat he av sitt medans dom skrev och jag höll just på att prata med en kompis bakom mig. Men det var som ingenting igår, ingen smärta. Men i morse så sved det uta hell****. Så jag gick till skolsyster och hon ringde ögonmotagningen och så fick jag en tid där. Så jag träffade en undersköterska som skickade mig till ögonläkaren. Båda två tittade i mitt öga med en sån där ställning där man sätter hakan å så lyser det en lampa med en massa olika färger in i ögat. Men det var mäst obehagligt då läkaren tog en topps och la den på ögonlocket och andvände den för att vända ögomlocket för att kolla om det var något på undersidan. Det var inte trevligt! Men det var över lag en konstig känsla att ha den där lampan i ögan för det känsdes inte som om man tittade även om man gjorde det, och man sög ju fortfarande på det andra.   
Jag fick i alla fall veta det jag redan misstänkt -Jag hade en rispa på hornhinnan. Så jag fick antibiotickasalva som ska i ögat morgon och kväll i ett par dagar. Men det ska tydligen läka ganska snabbt. 

Horus öga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0