TSP<3

Julkännsla -Härligt! Nu kommer den, oväntad. Den nästan överfaller en. Men den är härlig, mysig och välkommen. Även om jag inte alls längtar till jul så är själva känslan inte fel. Men jag skulle hällre ha skola. Idiotiskt? Du tycker nog det. Men jag rår inte för det, är bara ärlig. Jag har det så bra på skolan just nu så ett lov skulle bara bli tråkigt. Inte normalt? jag vet! Men normal är inget jag strävar efter, det är bara ett uttryck för att vara som alla andra och det är jag inte och vill inte vara. 
Snön ligger några centimeter på marken nu och det är så härligt, man blir glad. Hoppas bara att det stannar kvar nu! Vi vill inte ha tö. Skyltsöndag på söndeg och jag kan inte fatta det. Det känns inte som det. Hoppas att jag hinner gå en stund med kompisara efter innebandymatchen.  
På TSPn (teckenspråket) idag så översatte vi julsånger. det gick väll hyfsat för mig och sofia. Blev lite gissningar, men dom reder vi ut nästa gång. Eller nästa gång hon är där, hon ska till London nästa den lilla lyckosten. Så jag får klara mig själv två lekioner. Men det går nog bra.
TSP är verkligen ett jättekul ämne. Har ingen aning om när jag kommer att få andvändning av det, men kul är det. Jag har aldrig lärt mig ett språk så mycket och snabbt som det här. Funderar på att läsa TSP2 i trean men jag har andra ämnen som jag å skulle vilja läsa. Undrar om det går att läsa flera? Har inte så stor koll på det där.


♥TSP♥
en adress där ni kan lära er några ord på teckenspråk
http://www.ur.se/Teckensprakswebben/Startsida/ klicka sedan på "börga din resa här"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0