Mysipys

Haft en bra helg!

Fredagen
var lung och skön för de blev inte att ja orka gå ut.

Lördagen
var det julstök för hela slanten. jag och stina gjorde ett pepparkakshus (skitsnyggt;)) kanske lägger in en bild sen. Vi bakade även pepparkakor med Robin. blev inte så många, vilket kanske mitt fel då ja satte upp policyn att man fick äta så mke deg man ville(A);). Men men endel blev det, fast ja tillslut bara fick ihop till 5-6 st:] haha resten hamnade i min mage ogräddad, då är den som godast!(A)
Mamma stökade ven på med julkakor och knäck så var väldigt mysig dag. Vi bytte t.o.m julskiva en gång så vi inte skulle bli döless på den;)
sen på kvällen bröt vi temat på dagen regält med att beställa kinamat till middag, haha;P men gott vare!!

                                                                   SVTs Lucia i år.
Imorse
steg ja upp 07.00 å såg lucia i soffan. ja mamma å pappa tog våra täcken å la oss framför tv.n. Vi har en ganska stor soffa så alla rymdes att ligga ner(vi har räknat ut att vi kan rymas hela familjen dvs 4st utan problem). De va väldigt stämningsfullt=) Men jag å pappa satt å funderade på om de va inspelat eller åtminstonde vissa delar då de hela tiden magiskt flyttade på sig(solisterna alltså, å smågrupper som stod nån helt annan stanns) för sen två sek senare stog de i luciatåget igen å med alla de där mickarna måset de värkligen ha smygit snabbt och tyst:O
Efteråt somnade ja i soffan å sov där tills jag var tvungen gå upp vid 11 för att hinna äta innan matchen. Men hade kunnat ligga där hela dan!!

matchen idag slutade 4-1 till oss. Men de två första perioderna var inget att skryta om men vi hittade tillbaka till vårat vanliga spel i sista. =) Alltid skönt att fara hem med en seger!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0