Söndag

Morgonen började dåligt, med en snöslunga som kördes utanför mitt fönster, en syster som hade fått för sig att skotta altanen bradvid mitt rum just när jag försökte sova och en pappa som körde en himmla massa maskiner. Maskinerna kan jag förstå eftersom han inte har så mycket tid till att göra om badrummet, men de andra kunde väll ha väntat nån timme kan man tycka!
Men i alla fall så bar det av till robban å hälsa på farmor, Jag körde hela vägen dit å hem. (lite nervöst i mörkret på hemvägen, men alla i bilen lever då än så;))
Först stannade vi i stugen och kollade läget där ett litet tag. Det var länge sen jag var där nu (sen vi stängde vattnet i höstan) å jag måste säga at man saknar stället! Jag älskar det där å längtar till sommaren( åhoppas att sommarjobbet inte tar för mycket tid), å så till påsk då jag trotts london kommar at hinna vara där några dar så vi hinner göra våra årliga isvaksbad. Tror inte att jag skulle kunna vara utan dom! En så jävulskt härlig kännsla när man kliver upp. Men dock bör det tilläggas att vi ju badar bastu innan. 
bilder från stugan idag(taget med mobben)..



Väl hoss farmor♥ så fick vi Super god mat, hon kan verkligen dedär. Det var kött och ungspotatis med morötter och nått annat gott jag inte minns namnet på just nu.
Sen ringde min farbror och snabbt gick det innan han å en av kusinerna(de andra 3 vet ja int vars de var) hade kommit dit. Å rycktet spred sig snabbt så snart var även min andra frabror där me två till kussefiner. De kom dit lagon till fikat å det blev livat i farmors lägenhet. Själv satt jag med de vuxna å pratade vid matbordet medan kusinerna rev resten av stället.
Jag tycker det är trevligt at lyssna på deras diskusioner. Speciellt Erik kan verkligen diskutera med bra argument. Han är vad man skulle kalla "världsvan" och har varit med om mycket som är väldigt underhållande att lyssna på. Överlag så har de tre bröderna Strandberg  mycket att prata om så det blir sällan tråkigt.




Sen har jag haft ont ett knä hela dan:S mitt sår har varat en hel del, å jag kände mig som en gammling  med dåliga leder som jag gick stundvis av dan. 


sen här kommer dom där bowlingbilderna jag sa att jag skulle lägga upp igår. 

pussåkram
sovgott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0