helg i stugan

Helgen spenderades I stugan med mamma, pappa, Lillasyster & hennes pojkvän. Vi Badade nattbastu (var becksvart, vi såg ingenting!) och det var kanske 6°C i vattnet om inte mindre. Sen vart det kort å tärning eftersom TVn inte funka. Lite eldning mm hann vi å me.
Sen vart jag jätte sugen på smörstekta kantareller å ville fara å plocka Vi har ett jättebra ställe på en ö(hemlig hehe), men båten var uppdragen så vi fick komma på en alternativ lösning. -Det blev gummibåt!;)=D De är nämligen inte så lånt mellan land och ön om man åker/går/cyklar ca 5 km. På sommaren kan man vada över å när det är lågvatten kanske det går som högst upp tilll midjan om man vet var man ska gå. 
Så vi tog gummibåten i bilen(ouppblåst, vi blåste upp den där med en pump som man kopplar in till bilen=D jäkligt smart ideé den som kom på de!
Vart ganska mke kantareller ändå, mumsigt värre vare å!  

Bilder från mobben
Stina&Robin 
De far över första svängen
Stina kommer tillbaka för att hämta mig
 
På väg tillbaka, jag har rot över robin som nu häntar stina
______________________________________________________________________________________
Söndag såg familjen Flickan som leket med elden. Bra, nästan bättre än ettan, men det var nog för att jag såg den här på bio, det kan ha den effekten ju. 

Nu har jag samhälls B läxa som ska göras till imorgon:( Ska ha "lektion" om några sidor ur boken och andra har av de andra sidorna å sen ska vi ha prov på det:S Jag skulle ha valt nått annat än samhälls B, typ historia B!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0