Om du upptäcker något felaktigt, vågar du påpeka det?

Har varit ledig idag, suuuuper skönt! imorgon oxå, men då jobbar man helgen istället ifs.
Så om nån vill hitta på nått, hör av er=) jag villl gärna ha en ursäkt att inte ta tag i läxan och annat som egentligen borde göras;)
Har jobbat lite på läxan idag faktiskt. Väligt lite ifs när man ser hur mycke tid man har på en dag, men man kan ju inte vara effektiv hela tiden. Fick lite gjort i alla fall. Det var etik-läxan som fick sig en tankeställare, ergonomin får vänta då den kändes jobbigare. Men fick lite tankvärda funderingar att knåpa på och endel fina grjjer stod det i boken. bl.a:
•Sorg och saknad är ett pris vi måste betala för att vi färster oss vid varandra. 
&
Lycka
är när
det du tänker
det du säger
och det du gör
är i harmoni
Tänk vad man kan hitta i läroböcker=)


Sen hittade jag de här i svenska ordboken (jag hade en andledning att kolla i den, så nördig är jag inte att jag sitter och läser den då jag inte har något att göra;))
Viste ni att definitionen för strul är: skeende som är besvärligt eller fungerar dåligt, trassel, krångel. HAHAHA, nu har det ju en sådan betydelse i grunden, men..ja ni förstår vad jag menar. Haha
Sen just efter står definitionen för strula som är: Förorsaka problem. HAHAHHAHAHA 
dålig humor kanske, men jag kan efter jag slutat skratta och torkat bort en liten tår fortfarande inte låta bli att småle(a) haha ironin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0