min helg

Fredag. Tenta på morgonen. Det gick super skulle man väll kunna säga. Men måste nog också sägas att det var en gruppinsats =) lite panikartad timme men vi lyckades styra upp och sammarbete, och jag kan då säga att jag lärde mig nått.
Det blev då VG:D 31/33p så vi missa två poäng. Och det var bara för att vi kryssa en fel. Det är nämnligen minuspoäng på flerkryssfrågorna, så det rätta svaret togt ut av det felaktiga. Så ganska bra kan man säga;)!!!
Sen vart de stan och äta gott med härliga tjejer som har namn som stavas Rebecca, Sofia och Frida. Vart bara lite väl mycket av just stanbiten och vi vart less då Frida for hem och satt på bion i två timmar innan Harry P började. Men vi hade ju saker att göra iaf ;) typ som att måla naglarna, spana på snygga biokillen (som var där sist vi var på bio å), prata, dricka MASSOR av cola cvs. fanta, och så popcorn och mer cola på de;)
Filmen var bra!! Fast störde mig på mig själv för att jag kom ihåg så lite av boken. Sofia därimot var fenomenal på att hitta tom repliketr som blivit omskrivna. Jag är impad!
Orkade inte vänta på bussen efter bion, så jag gick hem. Härligt med motion och frisk luft, men jag var en isklump när jag kom in sen.

Lördag. Åkte hem med tidiga bussen. Pappa var impad (förvånad) att jag lyckats ta mig upp. Men man skulle väll kunna säga att man får motivation av att sakna nått! Bussen for 7.45 från NUS och lite förvånad jag blev då den begav sig mot Umeåbusstation. Trodde nästan att jag satt mig på fel buss. Men den tog sig sakta mot Skellefteå (via Robertsfors och im genom ånäset så det tog sin tid!) men jag kom fram. Och jag ock mamma tog en sanbbis på stan=)
Guuuuuuuud vad vackert det var på bussresan hem och om möjligt ännu vackrare hemma! Snö på grannar, tallar å envisa lövträd gjode det till winter wonderland av fluffig bomull!  

Mamma hade en idé om att göra vår årliga uppesittarkväll (egentligen dagen innan julafton) som vi brukar ha med mormor å morfar. Så vi handlade det mamma inte redan handlat och sen blev det julmiddag MuUUUUMMmms! men findukning, massa gomat, fika och mormor å morfar♥ Jättetrevligt!

Söndag. Ute och skotta, fota och njuta hela förmiddagen. Bästa stunden var på taket. Vi höll på att skotta av det och däruppifrån ser man ner över taken i LillaKåge och ända bort till älven och alla träden som ser ut som på mjölkpaketen. Det rök ut skorstenar, gnistrade om hustaken och jag förväntade mig att en släde med renar och tomtar skulle landa på huset längst bort på samma gata. Skogen såg så stor ut med alla vita/gröna konturer mot den blåa himlen. Det var verkligen som om man stod på ett stort vitt fluffigt mln och tittade ner! Jag lovar!! Sånna där studer vill man klistra fast på näthinnan för sämmre stunder.
(bilder sen)

Sen var det match. Clemens mot Hörnefors(om jag minns rätt). Blev vist med 6-3 =)
När vi kom hem blev det god middag (älskar maten hemma) +matlådor till mig. Sen packa allt och åka med bussen 9.25 mot Umeå.
Denna resa blev inte så lyckad. Och då väljer jag vänliga ord!
Först så funkade inte lampan ovanför mig, och jag hade tänkt läsa kapitlen vi hade i Anatomin till idag. Detta blev ett väldigt störande moment och att försöka läsa med mobilem som lampa kan jag nu av egen erfarenhet påpeka blir väldigt jobbigt, omständingt och ..irriteradnde! Men de var inte allt. Hela vägen tyckte jag att vårn chaför (vet inte om jag ska nämna att han var utlänsk och pratade dålig svenska -känner mig rassistisk) SÖÖÖÖG, han körde ryckigt, segt omlott med för fort och verkade inte veta vad han gjorde! Vi höll inte på att få oss ut från Lövånger, och det var inte enns halt!:O SEn när vi är lite innan Ånäset, mitt ute i ingenstanns och inte en bil till möte.. då kör han in till sidn av vägen och han börjar springa ut och in ur bussen. Han sa inte enns va de var och bara för att jag satt långt fram och det kom folk å fråga så fick ja veta att det var bromsarna, de låg på eller nått. Så vi blev stående där! Läääääännnge!:( Medans vi väntade på ersättningsbuss, som kom från skellefteå(:O!) så försökte han om och om igen att fixa bussen. Ett tag trodde jag att den skulle explodera eller nått och det började lukta konstigt. 
Efter mer än en timma kom ersättningsbussen. Och när alla bytt buss (vilket gick jättesnabbt för alla var jätte less på att vara strandsatta där) så for vi ändå inte:O Näää då skulle den nya busschafören se om han kunde hjälpa:C och så skulle den gammla busschafören å med. CP. Sen hamna ja framför en gubbe med dödfiskandedräckt, som satt å flåsa som om han sprungit en mil. UUUUCCCCHHHHH.
Inte nog med det så var jag livrädd resten av vägen då han körde SNABBT(!) för att hinna ikapp. Så det blev inte så mket läst av anatomiboken:S fast jag lyckades slummra till med boken i handen ett tag.
Så det blev seeeeent innan jag kom hem och då var jag såå trött men som vanligt så kan jag inte somna på direkten (ett störande fel jag har). Så gissa vem som hade svårt att hålla sig vaken på föreläsninge idag??! Fast det var den bästa föreläsningen vi haft och det var vår nya kursansvarige, en ung AT läkare som klär oföskänt bra i charm och utseende. Sen var det ju det absolut intressantaste ämnet vi haft!  




HAHAHA förväntar mig inte på långa vägar att ni ska läsa det här. Hade bara många ord att få ut i luften. Snarare klassas ni som galna om ni läser min rappakalja;)
Sov gott allihopa
       ojjdå klockan var vist inte så mycket. Bara 5:O Men sån blir det då man lever i en bunker utan solljus.
Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0