min dag. läs inte om ni inte vill veta.

Idag vare till att kliva upp tidigt för att möta sofia på MB kl8. Så blev det ju inte kan vi ju säga. stannade uppe lite för sent, helt inne i en av våra hysteriskt roliga konversationer på FB som blivit en kvällsaktivitet nu. Så det började med att jag snozzade hur många gånger som hällst! till jag fick ett eterlängtat sms av sofia att vi skulle träffas kvart över 8 istället, vilket jag förlängde till halv9.  Fast twist -jag somnade om. Vaknade och insåg mitt misstag. Hade inte hunnit gå så lång tid men jag hann inte till halv 9 iaf. Så hon intog en av de sköna(!) fotöljerna på MB och väntade tålmodigt tills jag hunnit skynda mig dit. Väl där så var fotöljen berdvid henne (finns 4st, två på två ställen)  upptagen så jag tog en lite längre bort och vi höll utkik för at en av de bredvid oss skulle gå. Vi började läsa den stora tjocka omvårdnadsboken på var sitt håll. Men av nån anledning så han jag bara förord och inledning innan jag sov sött. Medans så hade fotöljen bredvid sofia blivit ledig och hon hade skickat sms, men fick inget svar. så hon gick för att såga till mig och hittade mig med öppen bok, sussande. HAha hon fick sig ett litet skratt. Så jag bytte fotölj men jag hann bara till första sidan på första kapitlet innan jag råkade sluta ögonen igen. OOOppps!
Men till mitt försvar så sov sofia å en stund. Och fotöljerna är skönaste jag någonsin suttit i! De är som små mjuka bås med kuddar. Ryggstöd och sidor är så höga att man inte syns om man inte sträcker på sig. Och krypa in där kan jämföras vid att hoppa in i en livmoder (om man inte anser det äcklgt -ej jag). Men hon fick hur som hällst mket mer gjort än mig. Fy skäms elin! Måste börja var seriös nu!

Vi gick och åt på vvh (vårdveterhustet) (håller på att lära er alla förkortningar som jag inte kommer orka skriva hela orden på). Vet inte varför ni skulel vilja veta de. Mne nu fick ni veta.
Sen for vi in til stan för att uträtta ärenden:
*köpa nylonstrumpor (till sittningen)
*se om det fanns kvar rätt stolekar till skjortorna vi ska ha på oss (till sittningen) 
*köpa ty att sy scarfar av (till stittningen)
*köpa underkläder

Sen for vi hem till Sofia. Cyklade hela vägen til Ersboda. Där vi satte igång att klippa och sy scarfar. De blev ganska bra. Vi kommer bli hur snygga som hällst!
Nu taggar vi Lillsittning med temat "ursäkta har jag kommit fel" imorgon!
Fast först en heldag med KTC och föreläsning om lagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0