ssk på vfu så nu får rtg äntligen börja med rtg-grejjer

Varit på stan med My idag :D jättetrevligt! Det är såå kul att träffa och lära känna nya människor när man känner att det klickar! Du är jättefin My!
Vi har hunnit med en hel del. Men då har vi också varit där sen ett och for hem sju då sista affären stängde. Blev en hel del shoppande för mig (ej bra) och ändå så avstod jag en massa snyggt som jag hittade. Hur sant är inte det där att när man känner som att man måste snåla så hoppar lixom alla kläder ner i knät på en!
Funder tillexempel numera på att köpa ett par converse. Hittade ett supersnyggt par i nästan blod-rosa-rött (kan inte förklara färgen bättre även och den ni fick stämmer inte alls). Men då var min stolek SLUT:S såklart! Funderade nästan på att köpa det par som var en halv/en stolek större bara för att var såå perfecta. men 700;-, gulp det hade känts i plånboken. Fast jag har ju iofs fått lön nu. En lön som jag helt glömt bort att jag skulle få. Så det känns nästan som omjag vunnit dom. Fast jag ska påminna min om att jag slitit för dom och att jag ju lånar pengar just nu. Och tanken på att betala tillbaka lån senare är som det är redan ett stressmoment.
Men jag kom hem med 3 fina tröjjor en fin blus och 3 halsband +ett par örhängen. Och jag räknade ihop summan när jag kom hem, å de var inte så fraligt för så pass mycket. Jag tänker ändå ekomimiskt! Fick höra flera gånger av My att jag var lite snål, vilket jag inte kan neka;)  


Nu har vi en hel vecka av RTGgrejjs att se fram emot. Äntligen får man en inblick i vad det är vår proffesion sysslar med. För helt ärligt så har det varit ett jäkla kackel om ssk på föreläsningarna.
Sen kommer 2 hela veckors VFU i skellÅ :D -Hej familj vänner och bekvämligheter!



Har kommit på att det kanske behövs ett litet lexikon;
·SSK= sjuksköterska
·RTG= Röntgen
·Rtg-ssk= Röntgensjuksköterska (men vi säger ofta bara Rtg)
·VFU= versamhetsFörlagdUtbildning (samma sak som prao eller praktik men så heter det inte på Univeritet)
·VVH= Vårdvetarhuset (vår byggnad)

Någontng jag glömt?

Kommentarer
Postat av: ellen

oxblod kallas den röda färgen på conversen har jag fått för mej. skitsnyggt ju.

2010-09-28 @ 19:22:06
Postat av: jag själv

oxblod -det lät väligt rätt, beskriver verkligen färgen!

Jaaa att dom var snygga:D! jag tror nästen jag måste leta upp ett par i stolek 4 nån annan stanns (för de skulle inte få in nå fler:()



Ps; vad trevligt med kommentarer, jag blir så glad :D Hopas ni har det super där hemma eller var ni är. Jag saknar er!

jag är ju hemma nästa och nästnästa vecka, vi måset hitta på nått !!

2010-09-29 @ 12:42:18
URL: http://elinnstrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0