duktig

Hunnit mycket idag. Tack och lov! Lite tryckavlastning:)
Har dammsugat ÖVERALLT, vattnat blommor, diskat MASSA disk, sökt lite sommarjobb (inte klar, fortsätter sen) och organiserat i allmänhet i lägenheten. Ganska bra med tanke på hur inaktiv jag har varit de senaste dagarna efter jag kommit hem från skolan;D

Hann på stan en snabbis med Mysan också. Blev en vårjacka, trotts att jag siktat in mig på att inte köpa nått (funkar det någonsin?). Men jag gillaren, fast funderar på en mindre stolek.
Imorgon blir det bio:D Efter en heldag med föreläsningar förståss. Reumatiska sjukdomar och endokrinologi står på schemat.  


Idag på skolan hade vi också sond- och Katetersättning:D Kul med lite praktiskt! Det var bara jag och My som vågade oss på att sätta sond på varan. De andra var fegisar;) Haha nej jag förstår dom efter att ha sett på oss -Det är inte skööönt asså!!
My var först ut att få en slang genom näsan ner till magsäcken. Skrattatack till en början då det tydligen kittlades för henne (vid näsan -vilket var tvärt om för mig!) Sen när vi kom ner till mynning till matstrupen blev det knicksigt och obehagligt för my (inte skönt just där! Värsta biten!) Men hon drack vatten, svalde och jag fick ner sonden. Sen samma sak vid övre magmun, å sen ner i magsäcken där vi aspirerade upp lite magsaft som på lackmuspapprat blev RÖTT -precis som det ska om man hamnat rätt:D Weeeiiii!:D TYckte synd om my, men jag ljuger om jag inte säger att det var roligt att SÄTTA sond. '
Men sen var det min tur och då gick det inte lika bra. Jag kände mig som en mes efteråt, men det var INTE SKÖNT! Redan i näsan gjorde de ont. Vet inte om det var att mina slemhinnor var sköra då jag nyss varit förkyld. Men det brände, typ som när man glider fram på asfalt i en ganska hög fart, så de fick ta ut, så jag fick sniffa lite mer bedövning innan vi körde igen. Men det gjorde fortfarande ont när de började vrida på sonden lite och när de kom ner till bakre munhålan så vart det tvärstopp. Inte najs och jag ville att den antingen skulle ner eller upp för där ville jag inte ha den -ni kan ju gissa reflexerna kroppen fick?! men då tyckte lärarn att vi skulle avbryta, vilket var skönt. Men hade ändå velat klara det. Synd! Men my var jätteduktig! 
Sen upptäkte jag att jag var blöt i hela ansiktet av tårar så blev att sitta en liten stund innan man gick på luch så att rodnaden skulle gå ner lite runt ögonen;) Hahaha  
-Så då har ni fått veta de i nästan detalj. Haha kul läsning?;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0