bra förmiddag, dålig eftermiddag.

Trotts tentaångesten inför imorgon så har det hittils varit en bra dag:)
Jag har varit hos moster och ssk Kicki nu på förmiddagen och fått inspiration kan man säga och hjälp med Läkemedelsberäkningen. Tänk vilket mycke bättre perspektiv och förståelse man kan få för saker när man får det förklarat hur det Faktist(!) är i verkligheten. Sen var dte kul att när jag kom dit så hade vi på oss likadana tröjjor, fast olika möster bara. Haha har alltid varit lite lik Kicki, även om vi inte ens är blods-släkt då hon bara är ingift. Men vi har tex alltid haft ganska lika hår, hon är lockig och ljus, vilket har varit mer likt mitt än mammas och pappas. och så andra småsaker som att hon jobbar innom vården. Fast det har ju ifs mormor också gjort stora delar av sitt liv, och mamma å innan hon plugga vidare till förskolärare, lärare.
Det var iaf en trevlig pluggstund! Mycket givande!:)

Sen börjar alla sjuklingar få komma hem från lassa nu. Farmor kom hem i måndags, morfar får komma hem idag och Ernst får nog komma hem imorgon:) det innebär ifs inte att allt är slut och över, som det sällan gör när det handlar om sjukdommar.
Vi var och hälsade på Morfar i tisdags, dan efter han op´ades. Vi tittade även förbi Ernst en snabbis, trots att de fanns vinterkräksjuka på avdelningen. Men det var trevligt att tträffa dom båda:)
Jag känner mig så hemma i sjukhusmiljön, jag ÄR sjuk i huvet.
Har ring och tryckt på om sommarjobb nu iaf också. Han skulle ringa imorgon eller början av nästa vecka, så hoppas. Isf blir det Kirurgen 2 iår igen, vilket jag inte har nått emot. Fast som vanligt så kommer jag att känna mig så dålig i början innan man kommit igång.. Fast hoppas på att utbildningen detta året ska ha gett nått ytterligare till min kunskap som jag kan använda.



Det känns fortfarande knakigt inför morgondagens tentor. Känner inte att jag har det koll jag behöver. Gillar inte att ha 2 tentor samtidigt, det konkurerar med varandra för mycket.
Sen hatar jag upplägget på Läkemedelsberäkningen!! Föreläsningarna förstörde bara. ingenstanns står dte HUR man ska räkna ut, det SA dom bara på föreläsningarana(stod inte enns på powerpointen, där stod bara frågan -j*vla **********), som man inte kunde lita på och ALLA KLARAR INTE AV ATT HÖRA MATTETAL UTSLÄNGDA I LUFTEN OCH FATTA SAMTIDIGT!!!! Förbannad blir jag på det! Sen stämmer böckerna inte överens med föreläsningarna osv. Fast jag har lärt mig betydligt mer av boken (som dock inte ens tar upp allt)
Sen vill jag inte ens börja med hur det går med mikrobiologin.. kan tycka att det är ganska intressant, men hinner inte enns gå igenom det:( DETTTA SUUUUGER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0