en härligt lagom lördag

plåga sig själv för att man vill vara kvar på festen är inte ok. -ej moraliskt mot en själv. Satan att man kan ha så ont! Jag ojkar inte längre!
Sen på vägen hem, då jag måste sett ut som en 80årig gumma med pågående hjärtattack, som jag gick, började jag fundera över hur man skulle definera sin smärta på en vas-skala (1-10) egentligen? jamenar man vet ju inte hur ont det ABSOLUT (10) kan vara. Jag skulle gissa att föda barn är typ en 9a, för det måste ju finnas nått som gör så ont att det inte går att förstå. Sen så äre ju dethär med att det ju känns såå mycket ondare medans man har ont än bara några minuter efter. då äre som att vadå.. de gick ju över! ..var väll inte så farligt! 
Men när man har ont ofta så kan man tillOme medans man har ont ta det som "mindre ont" än en annan som har lika ont, men inte lika ofta.
Det jag menar då är att skalerna blir ju så olika, beroende på vad man väger in, hur ont man har haft förut osv.
När är det för ont var min tanke igår. För det kändes som om nån ständigt stack in tre knivar i magen på mig. Då äre inte så lätt att stå å le, än mindre vara trevlig och prata med nya människor. Folk vet ju inet att man har ont. Man ses som tråkig och slö ist.

Jag komme iaf fram till att jag skulle nog sätta en 4a på min smärta igår. sen kommer jag alltid att vara osäker on det verkligen var rätt. men nu betämmer jag att jag då, just då, valde en 4a. (kanske en 5a..) Nej en 4a. För jag måste ju jämföra med hur det måste vara att föda barn, sen minus ett steg till för tio är ju ännu värre. Så en 4a! 

 Idag (lördag) har jag varit på brunch-buffe på NH. Joanne jobbade och jag och Hillevi for dit för att stödja:) Var jättegott. Bacon och äggröra var mina favvoriter! Trevligt!! ett +ikanten för disneylåtarna i slutet, gjorde min dag litegrann ;)
Vi hann bestämma att söndagar ska bli filmkväll. Gulivers resor (den första tecknade från gud vet när, fråga Hillevi) blire nu på söndag. sen kankse vi fortsätter i disneys tecken då vi blev s inspirerade idag.
Vi har även betämt att IKSU ska bli en vana så fort vi kan få mig frisk. -vi säger lycka till till det.

Sen blev det strömpilen för att gå på systemet. men vi glömde räkna in att det var lördag så de var stängt:/ Men blev lite shopping ist. Hittade en vanlig svart tröja som jag letat efter så jag blev nöjd. Sen hiitta ja  vääärldens snyggaste skor, som tro det eller ej hade stöd för hålfoten och skulle passa till mycket, så kunde intet hålla mig:] 

Nä nu ska ja skypa me syster och kanske mama å pappa :) se va de har för sig. Se Stinas nya hårfärg och mammas nya brillor :)

hejsvej :)

Kommentarer
Postat av: MLA

Hej tjejen, tråkigt att höra att du mått så dåligt... Det var länge sen sist, hur är läget? Har du fått höra nåt om din ev glutenallergi?

2011-10-08 @ 21:26:19
URL: http://itslogic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0